بوستر پمپ ابرسانی دور ثابت

بوستر پمپ دور ثابت

در بوستر پمپ های دور ثابت به منظور امکان کنترل دبی و فشار مدار بوستر پمپ، هر پمپ براساس 0.5بار اختلاف فشار با پمپ قبلی تنظیم می شود، درواقع با استفاده از پرشر سوئیچ های نصب شده بر روی بوستر، امکان فرمان نوبتی پمپ ها براساس نیاز موجود در خطوط لوله فراهم می گردد. ولتاژ برق مصرفی بوستر پمپ های دور ثابت ۲۲۰ ولت تكفاز، ۲۸۰ ولت سه فاز و یا تركیبی از این دو است. در بوستر پمپ های دور ثابت پیشرفته كه روشن و خاموش شدن الكترو پمپ ها بصورت نوبتی صورت می گیرد، برای كنترل فشار فقط از دو پرشر سوئیچ استفاده میشود. یكی از دو پرشر سوئیچ، در حداكثر فشار آب و پرشر سوئیچ دوم در حداقل فشار تنظیم میشود. با بسته شدن مدار هر یک از پرشر سوئیچ های مذكور خبر رسیدن فشار آب به حداقل یا حداكثر به تابلوی كنترل و فرمان بوستر پمپ میرسد تا متناسب با آن فرمان لازم برای روشن شدن پمپ بعدی یا خاموش شدن نوبتی یكی از الكترو پمپ های روشن بوستر پمپ صادر گردد.
در خلال زمان روشن بودن یک یا چند الكترو پمپ، علاوه بر تأمین آب مصرفی، مازاد آن در دیافراگم منبع دیافراگمی ذخیره شده و موجب بالا رفتن تدریجی فشار سیستم و رسیدن آن به فشار پرشر سوئیچ حداكثر می گردد تا با بسته شدن مدار آن، فرمان خاموش شدن تنها ا لكترو پمپ روشن و یا یكی از الكترو پمپ های روشن
بوستر از طریق مدار فرمان صادر گردد. از این پس آب مصرفی از منبع دیافراگمی به شبكه مصرف تزریق می شود. با مصرف تدریجی آب از منبع دیافراگمی، فشار سیستم پائین می اید تا به فشار پرشر سوئیچ حداقل برسد و با بسته شدن مدار آن فرمان روشن شدن، نمی آید الكترو پمپ بعدی بواسطه مدار كنترل و فرمان بوستر پمپ صادر می گردد. روشن و خاموش شدن الكترو پمپ های بوستر پمپ دور ثابت به همین منوال ادامه می یابد تا آب مورد نیاز شبكه مصرف تأمین گردد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *